Havuçlu Kabaklı Meze

Havuçlu meze hepimizin bilip sevdiği bir mezedir, peki bunu hiç kabakla denediniz mi? Sanmam çünkü kabak yani kim sever :D Ancak ben bir gün canım çok istediği için havuçlu meze yapayım dedim fakat bir baktım ki o da ne? Evde azıcık havuç ve bir sürü kabak var. O kadar canım çekmiş yani bakayım ikisini karıştırınca nasıl olacak dedim iyi ki demişim. Sanırım artık böyle yapıcam. Ayrıca kabak sevmeyen insanlara muazzam bir gizlilikte iteleyebilirsiniz kıps.

Malzemeler

2 havuç
2 kabak
2 çorba kaşığı zeytinyağı
Yoğurt
1 çorba kaşığı mayonez
2 diş sarımsak
Yarım su bardağı ceviz kırığı
Tuz

Yapılışı

Tavaya zeytinyağını döküp biraz kızdırdıktan sonra rendelediğimiz havuç ve kabağı içine atarak bir güzel kavuruyoruz. Burada ne kadar kavrulacağı size kalmış çünkü mesela ben diri sevdiğim için 5 dakika falan kavuruyorum ama annem kızıyo. O yüzden siz 10 dakika falan kavurduktan sonra soğumaya bırakabilirsiniz.

                                         

Havuçla kabak soğuyadururken biz de boş durmayarak yoğurdunu hazırlıyoruz. Burada da karar yine tekrar size kalmış çünkü mesela ben az yoğurt koyuyorum annem yine kızıyo çünkü o sebzelerin yoğurdun içinde yüzmesini seviyormuş diyecek bir şey bulamıyorum.

İçine 2 diş ezilmiş sarımsak koyup 1 kaşık mayonez ve tuzla karıştırdığımız yoğurda kırdığımız cevizleri de ekliyoruz. Yalnız biraz ayırın sonra üzerini cevizle süsleyebilirsiniz.

                                           

En son da soğumuş havuç ve kabağı yoğurtla birleştirip güzelce karıştırdıktan sonra yoğurt az geldiyse eğer biraz daha ekliyoruz veee tatlış mezemiz hazır oluyor.

                                  

Yorumlar