Zürafa Desenli Rulo Pasta

Mereba.

Sevgili kardeşim Esmoş sınava hazırlandığı için günde 219941 kalorilik tatlı yiyip ayda 0.00056 kilo alıp benim sabrımın sınırlarını zorluyor ancak abla yüreği bir türlü dayanamadığı için ona istediği her şeyi yapıp duruyorum. Bu pasta da bitmek tükenmek bilmeyen isteklerinden biriydi ve yaparken 3.5 x 9 falan attım çünkü rulo pasta maceralarım hep hüsranla sonuçlanmıştır. Hatta bu yüzden de aşamalarının fotoğrafını çekemedim çok fazla bunun için kusura bakmayınız. Bir de çok uzun ve zor gözüküyor. Vallahi değil. Öyle olsa ben yapmam.

Malzemeler

(Pandispanya)

4 yumurta
1 su bardağından bir parmak eksik şeker
1 su bardağından bir parmak eksik un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilin


    + (desen için)

2 tatlı kaşığı un
1 çorba kaşığı kakao


(Krema)

2 su bardağı süt
1 tepeleme çorba kaşığı un
1 tepeleme çorba kaşığı nişasta
3 çorba kaşığı şeker
1 paket vanilya


ve son olarak 1 adet muz.

Yapılışı

Öncelikle pandispanyayı yapıyoruz. Bu da şöyle oluyor: önce yumurtaların beyazlarını köpürene kadar çırpıp köpürünce şekeri ekleyin. Ondan sonra bir kaseye ayırdığınız yumurtaların sarılarını teker teker ekleyip çırpmaya devam edin, sonra da un, kabartma tozu ve vanilini ekleyip tekrar çırpın.

Bu aşamadan sonra, bir kaseye bu beyaz renkli karışımdan 4 yemek kaşığı ayırın. Kalan karışıma da 2 tatlı kaşığı un ve 1 yemek kaşığı kakaoyu ekleyin ve çırpın. Pandispanyanızın hamuru hazıır :)

Şimdi, fırın tepsisinin içine yağlı kağıt kesip içine desen çizin ve fırını 190 dereceye ayarlayın. Ben bu aşamayı fotoğraflamayı unutmuşum o yüzden canım dostum Paint'in yardımıyla size anlatacağım:



Böyle saçma sapan şekiller çiziyoruz ve tatlı kaşığı yardımı ile yuvarlakların kenarını beyaz hamurla döşüyoruz. Yuvarlakların içini de kakaolu hamur ile dolduruyoruz. Bu iş bitince muhtemelen ortaya saçma sapan bir görüntü çıkacak ama sakın korkmayınız, fırından çıkınca gayet güzel oluyor. Fırın tepsisini ısınmış olan fırına koyun ve 10 dakika pişirin. Çıkınca böyle oluyor:


Şimdi krema yapımına geçiyoruz. Yukarda tarifte yazan bütün malzemeleri bir tencereye boşatın ve kıvam alıp kaynayana kadar pişirin. İlk sıcaklığı geçtikten sonra kekin üzerine dökün. 

Ortadan ikiye kestiğiniz muzu da kekin ucuna görselde görüldüğü gibi koyun. Dilerseniz içine damla çikolatalardan serpin. Hatta dilemeyin, serpin çok güzel olur. Evde bitmiş o yüzden biraz gözyaşı dökmedim değil.


Ve kekimizi rulo yaptıktan sonra buzdolabına koyup en az 3 saat bekletiyoruz. Sonra da yumuluyoruz.




PS: Tarifi bu siteden alıp biraz ekleme çıkarmalar yaptım, plagiarism en sevmediğim şeydir, tarifi veren hanımefendiye teşekkürlerimi borç bilirim.










Yorumlar