Çikolatalı Kek

New year resolution olarak burayı boşlamama kararı almıştım ta ki hastalıktan yerlerde sürünene kadar. Önce ateşti gripti mideydi yirmilik diş ameliyatıydı derken yataklardan kalkamadım hatta sanırım 3 haftadır falan bilgisayarı ilk kez açıyorum :(

Günlerdir evden çıkamadığım gibi (sağ yanağımın çapı 98 cm) yemek de yiyemiyorum bari buraya tarif yazayım insanlar bari yesin dedim. Yiyen herkesin ayılıp bayıldığı bu enfes çikolatalı keki yapın da benim yerime de yiyin olur mu <3

Malzemeler

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı ayçiçek yağı
2 su bardağı un
1 paket vanilya
50 gram kakao
1 kare paket bitter çikolata
Kabartma tozu

Yapılışı

Önce yumurtalarla şekeri güzelce mikserle çırpıp sonra da sıraya süt ve yağı ekliyoruz. Sonra da un, kakao ve vanilini karıştırıp eleyerek karışıma ekliyoruz.

Bu tarifte dikkat edilmesi gereken şey çikolata ve kabartma tozunu beraber koymak. Önce çikolatalarımızı benmari usülü eritiyoruz şekil 1A'daki gibi:

                                       

Çikolatalar iyice eriyip biraz da ılıyınca içerisine 1 paket kabartma tozunu ekleyip iyice karıştırıyor ve diğer karışıma ekleyerek tekrar çırpıyoruz.

Sonrası da önceden ısıtılmıs 170 derece fırın ve 40 dakika.

                                      
Gördüğünüz gibi esmer güzeli, nemli enfes bir kekimiz oluyor ve haput hupur yiyoruz. Daha doğrusu siz yiyosunuz ben patates püresi :(

Yorumlar