Soslu Kakaolu Kek

Şimdi size yarım saat önce yanlışlıkla bulduğum bu tarifi vereceğim. (Millet yanlışlıkla penisilin bulur ben kabartma tozsuz kek buldum, neyse) Siz de mutfağı meditasyon olarak kullananlardansanız yine de çok sinirliyken veya üzgünken fazla da bişeyler yapmamayı deneyin bence sonra sonu fiyaskoya dönmesin. (Önceden şeker yerine tuz koymuşluğum var bu sefer ucuz yırttım)

Sanırım bundan sonra keke kabartma tozu koymayacağım, bunu göz önünde bulundurarak denemenizi öneririm.

Malzemeler

Kek

4 yumurta
1 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı süt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı kakao (ben bitter kakao kullanıyorum, highly recommended efenim)
1.5 su bardağı un

Üzeri için

1.5 su bardağı süt
(isterseniz krem şanti)

Kakaolu Sos 

2 tatlı kaşığı mısır nişastası
1 küçük çay bardağı şeker
2 çorba kaşığı kako
1 küçük çay bardağı süt
1 küçük çay bardağı su

Yapılışı 

Önce yumurta ve şekeri sonra diğer malzemeleri çırpıp 170 derecede önceden ısıtılmış fırına atıp bu sırada kakaolu sosu yapmaya geçiyoruz.

Orada yazan bütün malzemeleri küçük bir tencerede güzelce karıştırıp kıvam aldıktan sonra soğumaya bırakıyoruz,

Kek fırından çıktıktan sonra üzerine kürdan yardımıyla delikler açıp  yaklaşık 1.5 su bardağı kadar sütü döküyoruz. Eğer isterseniz sütü döktükten sonra üzerine krem şanti de dökebilirsiniz, gayet de güzel olur. En son da kakaolu sosu üzerine güzelce yaydıktan sonra sunuma sunabiliriz :)




Yorumlar

  1. keki kaç dakika fırında tutacağımızı söyleseydin iyidi :S

    YanıtlaSil
  2. ya herkesin fırını farklı oluyo o yüzden kesin zaman vermek istemiyorum kullandığın undan bile fark eder o. kekin içine çatal batır, temiz çıktığında fırından çıkar :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder