Tavuk Tirit

İyi akşamlar dilerim.

Final haftam dolayısı ile çok fazla tarif paylaşamadığımın farkındayım zira bir şeyler yapmadığım gibi doğru düzgün yemek de yemiyorum. Peki kilo verdim mi? Haaşaa. Ancak size hafta içinde bir arada yaptığım bu güzel tavuklu yemeği paylaşmak isterim. Hem evdeki  bayat ekmeklerden de kurtulmuş olursunuz.
Final dönemimde tek derdimin evdeki bayat ekmeklerden kurtulmak olması beni de korkutmuyor değil.

Malzemeler

Bayat ekmek
4 parça tavuk göğsü
1 yemek kaşığı sıvıyağ + 1 çorba kaşığı tereyağ
Pul biber, tuz, karabiber

Domates sosu için

1 orta boy soğan
2 domates
1 yemek kaşığı domates salçası
Tuz, karabiber, nane, kekik, pul biber

Sarımsaklı yoğurt için

Baya yoğurt, 4 diş sarımsak, biraz tuz.

Yapılışı

Tavuk göğüslerini kuşbaşı kadar doğrayın. Ayrıca ben ömrümde böyle creepy bir ifade duymadım ya aklıma her seferinde kafası kesilmiş serçeler geliyor. Neyse, iştahınız kaldıysa doğradığınız tavuk göğüslerini bir tavaya alın, yağlarla beraber bir güzel kavurun. Sonlara doğru da baharatları ekleyin ve pişen tavukları bir kenara ayırın.

Geldiiik ekmeklere. Bayat ekmekleri küp küp doğrayıp bir borcama koyun. Ekmeklerin miktarını borcamınıza göre ayarlayın, yani borcamın tabanını kaplaması lazım. Sonra ekmekleri ister fırına atarak kurutun (YAKMADAN) isterseniz de benim gibi tavaya atıp kavurun.


Ekmekler kıtır kıtır olduktan sonra onları tekrar borcama alıp domatesli sosu yapmaya geçiyoruz.

Önce yağı tavaya alıp kızdırın, sonra üzerine küp küp doğradığınız soğanı ekleyip iyice kavurun. Soğanlar pembeleştikten sonra üzerine domatesi ekleyin ve karıştırmaya devam edin. Sonrasında ise salçayı ve tuz, karabiber, nane, kekik ve pul biberi ekleyin ve muh te şem bir sosunuz olsun.


Sos da hazır olduktan sonra en son sarımsaklı yoğurt yapımına geçiyoruz. Sarımsaklı yoğurdun nasıl yapıldığını anlatmamı beklemiyorsunuz heralde.

Bütün malzemelerimiz hazır olduktan sonra geriye kalan tek şey hepsini bir araya getirdikten (ekmeklerin üzerine domates sosu, onun üzerine tavuklar, onun üzerine sarımsaklı yoğurt ve en son bir takım baharatlar) sonra en az 2 tabak yemek. Zira ben bunu 2 tabaktan daha az tüketenini henüz görmedim.

Afiyetler olsun.



Mantıya benziyor gibi ama değil iskendere benziyor gibi ama hiç değil.
















Yorumlar