Patlıcan Salatası

Patlıcanla aramızda inanılmaz bir ilişki var. Karnıyarıkmış yok patlıcan kebabıymış patlıcan yemeğiymiş falan önüme koy, masayı kemiririm onları yine yemem. Ama patlıcanlı mezeler, patlıcan salatası patlıcan kızartması falan dedin mi de dünyalar durur. Zavallı sebzenin kafasını da karıştırdım sanırım :/ KÖZLEN CANIMI YE BE PATLICANCIM

Malzemeler

3 patlıcan
3 kırmızı biber
Maydonoz
3 diş sarımsak
1 orta boy soğan
1 çorba kaşığı sumak
Yarım limon
Zeytinyağı
Tuz

Yapılışı

Bütün işe patlıcanları ve kırmızı biberleri aşağıdaki gibi közleyerek başlıyoruz:

evde közmatik diye bir alet var. neden var. niye var.

Güzelce közlenen biberleri ve patlıcanları kesme tahtasına alıp doğruyoruz. İster jülyen jülyen isterseniz kare kare falan doğrayın, size kalmış. Sonra minnak minnak doğradığımız maydonozları ve sarımsakları da tabağa ekliyoruz.


Sıra geldi soğana. Annem hep soğanı doğradıktan sonra sumakla bir güzel ovar, kokusunu alıyormuş sanırım. Neyse, anneler sorgulanmaz bu yüzden ben de öyle yaptım siz de öyle yapın. Ayrıca sumak rengini de güzel yapıyor. 

En sonunda da bu malzemelerin hepsini bir güzel karıştırın, limonunu yağını tuzunu da ekledikten sonra bir güzel yiyin. Zira ben öyle yaptım, tavsiye ederim.






Yorumlar