Zeytinyağlı Pırasa

Mereba.

Bugün sizlere benim için birbirinden güzel, sizler içinse muhtemelen birbirinden rezalet yemekler yaptım. Ama lütfen böyle diyip geçmeyin çocuklar sağlık önemli 1 şey mesela pırasanın faydaları saymakla bitmez (BİR TANE BİLE SAYAMADI) sindirime iyi geliyodur kesin c vitamini vardır çünkü içine limon sıktım ordan biliyorum falan filan. Neyse ben tarifi vereyim de benden günah gitsin. Ayrıca havalar iyice soğudu atlet giymeyi unutmayııın :)))))

Malzemeler

5 pırasa
1 büyük boy soğan
2 orta boy havuç
3/4 su bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Yarım limon
1.5 su bardağı su

Yapılışı

Küp küp doğradığınız soğanları ve zeytinyağını soğanlar pembeleşinceye kadar kavurun. Kavrulan soğana önce çok kalın olmayan daireler şeklinde doğradığınız havucu ekleyip 5 dakika kadar karıştırın. Sonrasında da güzelce yıkayıp 2 parmak kalınlığında doğradığınız pırasaları ekleyin, biraz karıştırdıktan sonra kapağını kapatın 15 dakika kadar kendisi kavrulsun.


15 dakika sonra kapağını açın, içine önce suyu dökün sonra şeker ve tuzu attıktan sonra sıktığınız limonun suyunu dökün. İsterseniz bu aşamada 1 avuç pirinç de atabilirsiniz ki normali öyledir ama ben pırasanın içindeki pirinçten nefret ettiğim için hiç koymadım. Eğer siz koymak istiyorsanız koyacağınız aşama tam burası.

Sonrasında ise ne kadar pişireceğiniz size kalmış. Mesela ben sebzeleri biraz diri severim o yüzden 20 dakika dibinde azıcık su kalana kadar pişmesi bana yetti ama siz daha çok pişmiş seviyorsanız arada tadına bakarak o kadar pişirin.


bol tuz ve limonla yemeyi unutmayın :)




Yorumlar