Kolay Islak Kek

Sınav haftam dolayısı ilen bu ara çok fazla tatlı çörek börek yapamıyorum ve elim ayağım titrer durumda. Yarın marketing research denen illet dersten sınavım var ve bugün misafir geliyormuş :)))) Ben de hem lezzetli, hem kolay hem de çabuk bu ıslak keki yapıveriyim dedim, gayet de iyi ettim zira babam tadına bakayım derken 3 dilim yemiş.

Malzemeler

4 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2 çorba kaşığı kakao
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin

Yapılışı

Öncelikle bu tarifte tüm malzemeleri hooop diye karıştırma kabına koyup çırpmıyoruz, çünkü sıvı karışımın bir kısmını ayırıp pişen kekin üzerine dökeceğiz. İçinde yumurta geçen tüm tatlularda yaptığımız gibi önce yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Ondan sonra yağ, süt ve kakao ve vanilini de karışıma koyup çırptıktan sonra bu karışımdan 1 su bardağı ayırıyoruz. 

Daha sonra 2 bardak un ve kabartma tozunu da kalan karışıma eleyerek ekleyip sadece pürüzsüz bir karışım elde edinceye kadar minimum zamanda en düşük devirde çırpıyoruz. Dilerseniz tahta kaşıkla da karıştırabilirsiniz ama ben dilemedim mesela.

Sonra bu hamuru yağlanmış yuvarlak bir kalıba döküp 170 derece fırına sürüyoruz. Yaklaşık yarım saat sonra falan piştikten sonra çıkarıp kürdanla bize düşük not veren bir hocayı bıçaklarcasına henüz sıcakken birçok yerinden deliyor ve öncesinde ayırdığımız 1 su bardağı karışımı üzerine döküp soğumaya bırakıyoruz.


Daha sonra üzeri için daha önce profiterol başlığı altında verdiğim kakaolu sosu yapıp dökebilirsiniz ama ne gerek var. Ben sadece süslemek için hazır çuklat soslardan kullandım. Ayrıca hindistan ceviziyle süslerseniz de mütiş olur. Afiyet bal şeker olsun.






Yorumlar